خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 12:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
امامی راد در تذکر شفاهی:

بانک ها در اجرای قانون جوانی جمعیت استنکاف می کنند/کوتاهی در واگذاری زمین به خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر

نماینده مردم چناران در مجلس با انتقاد از استنکاف برخی از بانک ها از اجرای قانون جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ودیعه مسکن به مشمولان قانون مذکور، گفت: رئیس جمهور و وزرای مربوطه نظارت بیشتری بر عملکرد بانک ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امامی راد در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزرای امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی، گفت: یکی از افتخارات مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که پس از سال ها در این مجلس به تصویب رسید.



نماینده مردم چناران ، طرقبه و شاندیز در مجلس قانون جوانی جمعیت را یکی از نیازهای اساسی کشور دانست، اضافه کرد: این قانون یکی از 3 قوانینی بود که مقام معظم رهبری در اجلاسیه چهارم مجلس از آن به نیکی یاد کرده و سربازانش را در سنگر مجلس شورای اسلامی مورد تفقد قرار دادند.



وی ادامه داد: طبق قانون جوانی جمعیت به منظور ترمیم جمعیت کشور مقرر شد به خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر و مشمول قانون و فاقد مسکن زمین رایگان و وام 200 میلیون تومانی ودیعه مسکن با بازگشت 20 ساله داده شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از شعبات بانک ها یا از اجرای قانون جوانی جمعیت استنکاف کرده یا اظهار بی اطلاعی از دستورالعمل و آئین نامه مربوطه می کنند و یا شروطی غیرقابل اجرا از جمله تضامین بسیار سنگین ارائه می کنند و همچنین در روستاها نسبت به واگذاری زمین کوتاهی می شود انتظار می رود در عملکرد بانک ها و شرح وظایف وزرا نظارت جدی تری صورت بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367030
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار